Ik onderneem succesvol

Ik begeleid (beginnend) ondernemers, om zich een stabiele plaats binnen de markt te verwerven, en tijdens de intake komen met regelmaat de volgende aspecten naar voren:

‘Ik beschik over alle noodzakelijke kennis, kunde en ervaring, maar mijn bedrijf komt maar niet van de grond. Ik weet gewoon niet hoe ik aan klanten kan komen. In eerste instantie was ik razend enthousiast en gedreven, maar op een bepaald moment werd ik overvallen door twijfel. Ik begin dan te denken dat er niemand op mij zit te wachten, want er zijn al meerdere van het soort bedrijven als die van mij’.

Uiteindelijk dreigen veel initiatieven, die met enthousiasme zijn begonnen, nooit van de grond te komen, omdat angst en onzekerheid bij de ondernemer de boventoon zijn gaan voeren… en dat is triest… en onnodig!

We leven in een door overtuigingen gedreven wereld.
De overtuigingen die we hebben, waarvan het merendeel ons onbewust zijn, bepalen wat we zien en ook wat we juist niet zien… en dat is essentiële informatie.
We interpreteren namelijk alles om ons heen, door de lens van onze persoonlijke filters. Filters die worden veroorzaakt door onze persoonlijke overtuigingen.
Zodra je je bewust wordt van jouw filters en overtuigingen, ben je als ondernemer in staat om deze te veranderen. Na verandering zul je ervaren dat je ineens een overvloed aan mogelijkheden en kansen gaat zien. Je zult merken en tevens inzien, dat al die mogelijkheden er allang waren, maar dat de manier waarop jij er naar keek, er bedreigingen van maakte.

Perceptie veranderen
Ik durf daarom met stelligheid te beweren, dat er voor alle ondernemers, alle zzp’ers, alle verkopers, zelfs in de huidige economie, een goede stabiele plek te verwerven is, maar dat je die plek pertinent niet zult zien, totdat je je perceptie verandert, die het mogelijk maakt, om te zien wat er allemaal te zien en te bereiken is.

Onze maatschappij en onze economie is er een, waar iedereen het recht heeft op een succesvolle positie. Toch hoor ik regelmatig aankomende klanten klagen dat het ze niet lukt om hun bedrijf succesvol op de markt te zetten en hun producten en/of diensten aan de man te brengen. Dit, terwijl ze er wel van overtuigd zijn dat ze net zo goed of zelfs nog beter beschikken over de talenten, kennis, kunde en ervaring dan soortgelijke bedrijven in hun vakgebied die juist heel erg succesvol zijn.

Succesvol zijn is in tegenstelling tot het gangbare denken echter niet direct afhankelijk van kennis, kunde en ervaring, maar veel meer van je mindset en je geloof, in de vorm van je overtuiging.  
Natuurlijk moet je weten waar je het over hebt en moeten je talenten en kunde aan bepaalde eisen voldoen, maar bovenal heeft het te maken met hoe je er als mens en als ondernemer/verkoper in staat.

Hoe dan wel?
Succesvolle ondernemers en verkopers denken niet na hoe ze zaken op de rit krijgen, ze krijgen zaken op de rit.
Ze denken ook niet na hoe ze het zakelijke spel kunnen spelen, ze spelen het gewoon.
Ze hopen niet op een goede dag, een goede week, een goede maand, ze gaan per definitie uit van een goede dag, week, maand en jaar, zonder twijfel.

Wanneer jij er van overtuigd bent dat je niet succesvol,
welvarend en overvloedig kunt worden,
handel je onbewust automatisch naar die innerlijke overtuiging,
die je ervan zal weerhouden,
te worden wat je echt graag wilt, met als tragische resultaat…
dat je gelijk krijgt!

Hans Oelen
Succes/businesscoach

Klik hier wanneer je de gratis nieuwsbrief wilt ontvangen.

Tags:, , , , ,

Over Hans Oelen

Eigenaar, Senior-trainer en Mastercoach van Palaver en auteur van o.a. de boeken: * ZIJN...wat je wilt worden * Het nieuwe verkopen

Hartelijk dank voor je reactie.

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: