Het spel der spelen spelen

Het is nu 7:02 uur in de ochtend.
Het begint vandaag als een redelijk normale dag. Het grootste deel van het ‘werk’ wat vandaag op de agenda stond zit er al weer op. Mijn ‘werk’ dagen zijn precies zo ingericht zoals ik dat graag heb…
Het is daarom tijd voor meer…

– Waar verkies ik nog meer van te willen?
– Wat verkies ik aan te passen?
– Wat verkies ik te versterken en verbeteren?
– Hoe kan ik meer mensen bewust maken, alsmaar meer te spelen?
– Waar kan ik zelf nog meer plezier in hebben vandaag?

Ik verkies meer speeltijd…
Ik verkies steeds meer partners om mee te spelen!
Dat is wat ik veronderstel…, ook voor jou!

Wist jij…
dat het leven niet louter bestaat uit strijd, oorlog en werk?!
dat dit opties zijn, waarvan velen denken dat ze dat MOETEN DOEN…
dat er een wezenlijk verschil zit tussen welvaart en welzijn…
dat het ene iets uiterlijks is en het andere iets innerlijks?

Maar.., als ik om me heen kijk, dan zie ik dat…
– Veel kinderen strijd en krachtmeting SPELEN…,
– Veel kinderen oorlogje en het doden van anderen SPELEN…,
– Veel kinderen hard werken SPELEN…

en dat, terwijl veel volwassenen dat niet meer SPELEN, omdat ze elke dag moe zijn van het ‘ECHIE…’ het eindeloze harde werken, het voeren van hun strijd en hun innerlijke en vaak ook nog uiterlijke oorlogen.
En dan komt eindelijk de avond!
Vrije tijd…,
vrije tijd, gevuld met vaak zinloze passief hangende afleiding, wat uiteindelijk toch wezenlijk iets anders blijkt te zijn dan SPELEN!
Ik heb daarom bewust een eind gemaakt aan het onbewuste en zinloze zitten, hangen en kijken naar o.a. die grote flatscreen…

Hoe zit dat met jou?
Hoeveel speeltijd zit er nog in jouw gemiddelde werkdag?
Hoeveel speelpartners maken al onderdeel van jouw leven?

Misschien is het ook jou weleens opgevallen…
Kleine kinderen houden van bouwen, om iets tot stand te brengen, te scheppen…
Iets te nemen wat er al is en er dan iets nieuws van maken.
Ze houden ervan om… te bewegen.
Ze houden ervan om… te onderzoeken.
Ze houden ervan om… te experimenteren.

Niet omdat ze MOETEN…
Nee, omdat ze het zo graag WILLEN!

Is dit daarom niet een prachtig moment van bezinning om weer eens te zijn zoals die pure kinderen zijn?
Is het nu niet het mooiste moment om de illusie los te laten, dat je al zoveel weet en deze illusie in te ruilen voor het verlangen om weer te ontdekken… en te scheppen?
Ontdekken, dat je deelgenoot bent van een prachtig, boeiend en immense samenleving en een onbegrensd universum zelfs, wat elke seconde van de dag, avond en nacht, het niet in woorden te vangen prachtige avontuur beleeft, wat leven heet?

Het verschil te ontdekken en te ervaren tussen welvaart en welzijn,
als het verschil tussen hebben en waarlijk ZIJN… en je ook zo te voelen!

Ik wens jou en mezelf… veel plezier en bewustzijn!

Hans Oelen
Mental health coach

About Hans Oelen

Eigenaar, Senior-trainer en Mastercoach van Palaver en auteur van o.a. de boeken: * ZIJN...wat je wilt worden * Het nieuwe verkopen

Hartelijk dank voor je reactie.

