Miniblog 1; Moeiteloosheid

Je inspannen of ergens je uiterste best voor doen is en levert het tegenovergestelde gevoel op van HEBBEN. Door je in te spannen, je uiterste best te doen en te ploeteren om een goed en gewenst resultaat te krijgen, handel je tegennatuurlijk vanuit een gevoel van tekort en beperking; je doet dit, omdat je op dergelijke momenten juist handelt vanuit de staat van het…

– NODIG HEBBEN -.

Je handelt hiermee natuurlijk gezien ongewild averechts en je veroorzaakt dat juist dàt wat je wenst, afgeweerd wordt en dat wat je niet wenst, naar je toekomt!
Er is daarentegen geen sprake meer van inspanning of van moeite, wanneer je ervan overtuigd bent en nu ook al voelt, dat je nu al bent, hebt en doet wat je wilt.

De weg van de moeiteloosheid vormt zich louter met gedachten en gevoelens.

Er is geen enkele sprake van inspanning,
actie of werken,
want moeiteloosheid voelt pas als waarachtig,
als de weg waarachtig moeiteloos is!

Hans Oelen
Geniet van je dag en heb ’t goed!

About Hans Oelen

Eigenaar, Senior-trainer en Mastercoach van Palaver en auteur van o.a. de boeken: * ZIJN...wat je wilt worden * Het nieuwe verkopen

2 responses to “Miniblog 1; Moeiteloosheid”

  1. keesvanderstel says :

    Hi Hans. Grappig wat je schrijft. Als wat je schrijft zou opgaan voor mij en mijn studie Spaans, waarvoor ik al jarenlang mijn uiterste best doe en me inspan om me de taal eigen te maken, kan ik zeker niet zeggen dat dat een moeiteloos proces is. In tegendeel. Ik doe die moeite omdat ik er intrinsiek toe gemotiveerd ben. Nodig hebben doe ik het niet. Ik vind het gewoon leuk om over die duizenden taaldrempeltjes heen te komen en voor mij is het een waardevolle toevoeging aan mijn zijn. Niks tegennatuurlijks in ieder geval… Groeten, Kees

  2. Hans Oelen says :

    Dag Kees,
    Dank je wel voor je mooie reactie.
    Wat heerlijk om iets te doen, het niet nodig te hebben en er ondanks dat, vanuit een staat van motivatie, elk detail uit te halen wat het je brengen kan.
    Diviértete…??

    Groeten
    Hans

Hartelijk dank voor je reactie.

